Adana’da kahve üretimi için ilk fidan toprakla buluştu

Adana’da kahve yetiştiriciliğine yönelik ilk deneme dikimi gerçekleştirildi. Çukurova’nın verimli topraklarında alternatif üretim modeli kapsamında kahve fidanı dikilerek yeni bir tarımsal sürecin başlangıcı yapıldı.

ADANA (İGFA) – Adana İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında, kentte ilk kez kahve üretimine yönelik deneme dikimi gerçekleştirildi. Bu kapsamda ilk kahve fidanı İl Müdürü Atilla Bayazıt tarafından toprakla buluşturuldu.

Çukurova’nın tarımsal potansiyelini değerlendirmek ve yüksek katma değerli ürün çeşitliliğini artırmak amacıyla başlatılan proje ile Adana’da kahve yetiştiriciliğinin uygunluğu test edilecek.

İl Müdürü Atilla Bayazıt, üreticilerin girişimci yaklaşımıyla birlikte alternatif ürün deseninin genişletilmesinin hedeflendiğini belirterek, seraların bir bölümünde kahve fidanı yetiştirildiğini ve sürecin eğitimlerle destekleneceğini ifade etti. Müdür Bayazıt ayrıca, “Adana kahvesini hem Türkiye’ye hem dünyaya tanıtmak istiyoruz” diyerek projenin uzun vadeli hedeflerine dikkat çekti.

Deneme dikimiyle birlikte Adana’da kahve üretimine yönelik çalışmalar resmen başlamış oldu.

  • Related Posts

    Kocaeli Çayırova’da Doğa Madencilik Lisesi yükseliyor

    Kocaeli Çayırova Belediye Başkanı Bünyamin Çiftçi, Şekerpınar’da yapımı devam eden Doğa Madencilik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin inşaatında incelemeler gerçekleştirdi. KOCAELİ (İGFA) – Kaba inşaat çalışmaları devam eden şantiye alanında açıklamalarda…

    Bilecik Pazaryeri’nde jandarma öğrencilerle buluştu

    Bilecik’in Pazaryeri ilçesinde düzenlenen anlamlı etkinlikte, jandarma ekipleri öğrencilerle bir araya gelerek hem mesleklerini tanıttı hem de trafik bilinci aşıladı. Siren seslerinin bu kez güvenlik operasyonları için değil, çocukların mutluluğu…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir