Ordu’da çiçeklerle kent estetiği güçleniyor

Ordu Büyükşehir Belediyesi, Melet Vadisi’nde kurduğu üretim seralarında yetiştirdiği yüzbinlerce çiçekle kentin park, bahçe ve yaşam alanlarını renklendiriyor.

ORDU (İGFA) – Ordu Büyükşehir Belediyesi, kent estetiğine katkı sağlayan çevre yatırımlarını kendi üretimiyle güçlendiriyor. Melet Vadisi’nde kurulan çiçek ve süs bitkileri üretim serasında yetiştirilen yüzbinlerce çiçek, şehrin park, bahçe ve yaşam alanlarını renklendiriyor.

Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen üretim serası sayesinde kent estetiğinde dışa bağımlılık azaltılırken belediye bütçesine de önemli tasarruf sağlanıyor. Tarımsal Hizmetler Dairesi bünyesinde faaliyet gösteren serada yazlık ve kışlık süs bitkilerinin üretimi aralıksız sürüyor.

“ORDU’NUN DA ÇİÇEK ŞEHRİ OLMASINI İSTİYORUZ”

Çalışmaları yerinde inceleyen Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, çalışmanın hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli kazanımlar sağladığını belirtti.

Başkan Güler, Melet kenarında uzun yıllar atıl durumda kalan alanların üretim serasına dönüştürüldüğünü ifade ederek şu değerlendirmede bulundu:

“Çiçekçilik önemli bir sektör. Tıpkı Yalova gibi Ordu’nun da çiçek şehri olmasını istiyoruz. Bu amaçla üretim seraları oluşturduk. Daha önce kullanılmayan alanları değerlendirerek burada park ve bahçelerimizin ihtiyaç duyduğu süs bitkilerini yetiştiriyoruz. Böylece kendi ekonomimizi oluşturduk. Dışarıya para vermeden şehrimizin güzelliklerini kendi üretimimizle sağlıyoruz. Üretemeyeceğimiz ürün yok. Bu çalışmalarla hem halkımıza örnek oluyor hem de yeni bir vizyon ortaya koyuyoruz.”

SERALARDA BUGÜNE KADAR 750 BİN ÇİÇEK YETİŞTİRİLDİ

Bugüne kadar 20 farklı türde üretim yapılan serada 300 bin yazlık, 450 bin kışlık olmak üzere toplam 750 bin çiçek yetiştirildi. Dikime hazır hale getirilen çiçekler, Parklar ve Bahçeler Dairesi ekiplerince kentin farklı noktalarında toprakla buluşturuluyor.

Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte serada yetiştirilen yazlık çiçekler de kısa süre içerisinde kentin dört bir yanında kullanılmaya başlanacak. Sahil şeridi, parklar, yeşil alanlar, kavşaklar, refüjler ve turizm destinasyonları; Top Kadife, Zinnia, Ateş Çiçeği, Vapur Dumanı, Petunya, Horoz İbiği ve Gazania gibi çiçeklerle süslenecek. Böylece Ordu, yaz aylarında rengârenk görüntüsüyle ziyaretçilerine görsel şölen sunacak.

  • Related Posts

    Kocaeli Çayırova’da Doğa Madencilik Lisesi yükseliyor

    Kocaeli Çayırova Belediye Başkanı Bünyamin Çiftçi, Şekerpınar’da yapımı devam eden Doğa Madencilik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin inşaatında incelemeler gerçekleştirdi. KOCAELİ (İGFA) – Kaba inşaat çalışmaları devam eden şantiye alanında açıklamalarda…

    Bilecik Pazaryeri’nde jandarma öğrencilerle buluştu

    Bilecik’in Pazaryeri ilçesinde düzenlenen anlamlı etkinlikte, jandarma ekipleri öğrencilerle bir araya gelerek hem mesleklerini tanıttı hem de trafik bilinci aşıladı. Siren seslerinin bu kez güvenlik operasyonları için değil, çocukların mutluluğu…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir